Selecteer een pagina

Advies merkstrategie en identiteit 3 labels

Organisatie:

Een grote organisatie met o.a. activiteiten op het gebied van  geestelijke gezondheidszorg, werk, welzijn en dagbesteding.

Aanleiding:

De wens is om de branding (labels) van de werkgebieden werk, welzijn en dagbesteding te ontwikkelen, op elkaar af te stemmen, en waar mogelijk met elkaar in verbinding te brengen.

De huidige branding van het organisatie-onderdeel waar de labels onder vallen is met name opgesteld voor potentiele cliënten, en niet voor externe klanten (opdrachtgevers). Ook is er behoefte aan een communicatie- & marketingstrategie per label.

Vraag:

Advies over de wijze waarop het domein werk, welzijn en dagbesteding het beste deze verschillende labels effectief en in samenhang kunnen gebruiken, zodat de verschillende doelgroepen zo aansprekend mogelijk benaderd kunnen worden.

De wens is om voor het organisatie-onderdeel en de labels een brandplatform te ontwikkelen zodat de branding van de labels en de organisatie beter op elkaar afgestemd zijn en herkend worden door de externe en interne stakeholders. 

Een communicatie- & marketingstrategie voor de 3 labels.

Aanpak:

“In dialoog met alle stakeholders een analyse als basis voor advies en strategie”

Ik ben gestart met het uitvoeren van een quick scan van de merk- & klantbeleving bij zowel de interne- als externe stakeholders. 

Verder heb ik met de verantwoordelijken en enkele medewerkers van de labels een workshop georganiseerd waarin we de merkwaarden hebben benoemd en de propositie. Dit hebben we gedaan op basis van het Value Proposition Canvas.

Op basis van de quick scan, de analyse en de resultaten van de workshops heb ik een advies gegeven met betrekking tot een merkstrategie gebaseerd op het principe van een ‘brand house’ Ook heb ik een Communicatie- & Marketingstrategie per label geschreven.

 

Resultaat:

  • Een praktisch toepasbaar advies voor een merkstrategie
  • Een Communicatie- & Marketingplan voor 3 labels
  • Een briefing voor het bureau dat de visuele identiteit van de 3 labels zou gaan ontwikkele
  • Een sturende gedachte als verhaal van de 3 merken (storytelling). Dit verhaal kan worden ingezet voor zowel de externe als interne branding van de merken

kennismaken?

Adres

Rotterdam

telefoon

06 31976336

E-mail

info@timrook.nl

 

volg mij via:
Deel deze publicatie